Kodeks etyczny firmy
Zarząd firmy, w nawiązaniu do wdrożonego systemu odpowiedzialności społecznej i etycznego postępowania, wydaje niniejszy kodeks etyczny, który jest wiążący dla wszystkich pracowników firmy, niezależnie od ich stanowiska i pozycji.
1. Przestrzeganie prawa i przepisów
Pracownik firmy jest zobowiązany do ścisłego przestrzegania przepisów prawa Republiki Czeskiej odnoszących się do działalności firmy.
2. Przejrzystość
Wszystkie działania firmy są legalne i otwarte, aby uniemożliwić jakiekolwiek oszustwa. Nie wspieramy wprowadzającego w błąd postępowania, konfliktu interesów i zniekształcania faktów. Pracownik firmy jest zobowiązany do:
- Odrzucenia jakiejkolwiek interwencji, nacisku, wpływu, życzenia lub żądania, które mogłyby zagrozić bezstronności przy podejmowaniu decyzji w sprawach klienta lub partnera biznesowego
- Poszanowania faktu, że przyjmowanie, żądanie, oferowanie i udzielanie łapówek lub innych korzyści i/lub pośredniczenie w nich dla kogoś innego jest niedopuszczalne w jakiejkolwiek formie, oraz że poza konsekwencjami karnymi dla sprawcy, poważnie szkodzi to dobrej reputacji naszej firmy, która z zasady odrzuca takie praktyki w jakiejkolwiek postaci
3. Szacunek dla innych
Pracownik firmy jest zobowiązany szanować wszystkie osoby bez względu na płeć, wiek, stan zdrowia, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, narodowość, przekonania religijne i polityczne.
4. Odpowiedzialność
Pracownik firmy jest zobowiązany zapoznać się ze swoimi obowiązkami i zakresem odpowiedzialności, minimalizując w ten sposób przestrzeń dla nieporozumień, konfliktów i błędów zawodowych.
5. Moralność i reputacja
Pracownik firmy jest zobowiązany do:
- Uczciwego postępowania i budowania dobrej reputacji firmy
- Nienadużywania swojego stanowiska w relacjach z innymi współpracownikami
- Unikania, nawet w życiu prywatnym, działań i zachowań, które mogłyby obniżyć zaufanie do firmy w oczach opinii publicznej
6. Uczciwość i prawość
Pracownik firmy jest zobowiązany do:
- Odrzucania wszelkich praktyk korupcyjnych w celu uzyskania przewagi nad konkurencją
- Zawsze dostarczania niezbędnych informacji organom władzy publicznej, dostawcom, partnerom i klientom
- Nieudzielania mylących informacji, niezwodzenia, nieprzedkładania fragmentarycznych informacji i unikania tzw. przypadkowych pominięć
- Opierania decyzji i działań biznesowych wyłącznie na najlepszym interesie, nie mogą one być motywowane osobistymi rozważaniami lub relacjami
- Świadomego niestosowania opatentowanych danych, procedur, materiałów lub technik opracowanych przez inne firmy, które nie udostępniły ich do użytku publicznego
- Przedkładania interesu klienta nad własny lub interesy stron trzecich oraz świadczenia kompetentnych, niezależnych i bezstronnych usług
- Informowania klienta o wszystkim, co mogłoby wpłynąć na osąd i obiektywność usług
- Nieprowadzenia usług, porad ani współpracy prowadzących do naruszania lub omijania obowiązków podatkowych lub innych obowiązków klienta wynikających z obowiązujących przepisów prawa
7. Ochrona informacji
Pracownik firmy jest zobowiązany do:
- Ochrony wszelkich informacji dotyczących klientów i partnerów biznesowych, uzyskanych w ramach swojej pracy
- Przestrzegania wymogów przepisów prawnych i wewnętrznych firmy dotyczących obowiązku zachowania poufności i przetwarzania danych osobowych
8. Środowisko
Pracownik firmy jest zobowiązany do:
- Dążenia do minimalizacji wszelkich niekorzystnych wpływów na środowisko
- Przestrzegania zasad ochrony środowiska
- Segregacji odpadów i niezanieczyszczania środowiska w żaden sposób
- Prowadzenia wszelkich działań firmy w sposób jak najbardziej przyjazny dla środowiska
9. Wypełnianie zobowiązań
Pracownik firmy jest zobowiązany do sumiennego wypełniania wszystkich swoich zobowiązań i obowiązków.
10. Wiedza specjalistyczna i profesjonalizm
Pracownik firmy jest zobowiązany do przestrzegania standardów profesjonalnego zachowania, a także do uczestniczenia w szkoleniach firmowych na wszystkich poziomach i we wszystkich obszarach działalności biznesowej oraz do doskonalenia zawodowego w swojej dziedzinie.
11. Otwartość
Pracownik firmy ma obowiązek zachowywać się przyjaźnie i otwarcie, promując pracę zespołową. Ma możliwość wyrażania swoich myśli, pomysłów i opinii na temat codziennych wydarzeń w firmie. W firmie wspierana jest otwarta wymiana poglądów między pracownikami w miejscu pracy.